dr hab. inż. Katarzyna Znajdek, prof. uczelni
Jestem nauczycielem akademickim od roku 2014. Doświadczenie zawodowe w tym kierunku zaczęłam zdobywać kilka lat wcześniej, jako doktorantka, przygotowując i realizując zajęcia laboratoryjne i projektowe dotyczące zagadnień związanych z fotowoltaiką, dla studentów WEEIA Politechniki Łódzkiej. Aktualnie prowadzę zajęcia wykładowe oraz interdyscyplinarne projekty zespołowe realizowane w językach polskim i angielskim, w ramach wydziałów EEIA, Chemii, FTIMS oraz IFE. Dominujące obszary tematyczne prowadzonych przeze mnie kursów akademickich obejmują zagadnienia dotyczące elektroniki elastycznej, tekstroniki, technologii wytwarzania ogniw fotowoltaicznych i ich integracji w zastosowaniach użytkowych, a także projektowania instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii (OZE). Jestem współtwórcą oraz opiekunem Laboratorium Technologicznego Elektroniki Elastycznej, gdzie studenci mają możliwość zapoznania się w sposób praktyczny z metodami wytwarzania warstw i elementów elektroniki na podłożach elastycznych oraz ocenę ich przydatności.
Dydaktyka stanowi nieodłączny element mojej pracy na uczelni, dlatego sukcesywnie rozwijam swoje kompetencje w tym obszarze, kładąc nacisk na nowoczesne projektowe metody kształcenia (DT, PBL, RBL, CS, ID, UXD etc.) połączone z realizacją zadań zorientowanych na aktualne problemy technologiczne oraz rzeczywiste potrzeby użytkowników. Doświadczenie zawodowe w tym zakresie zawdzięczam w dużym stopniu współpracy międzynarodowej, uwzględniającej profesjonalne szkolenia, projekty edukacyjne oraz wymianę dobrych praktyk akademickich z uczelniami w Europie takimi jak: INSA Lyon (Francja), University of Vigo (Hiszpania), UIT Arctic University of Norway w Tromso (Norwegia), Tallinn University of Technology (Estonia), University of Naples Federico II (Włochy), czy Taras Shevchenko National University w Kijowie (Ukraina). Ponadto, aktywnie uczestniczyłam i uczestniczę w międzynarodowych projektach edukacyjnych z inicjatyw Baltic University Programme, MNiSzW, czy Erasmus Plus. Za szczególne zasługi dla oświaty otrzymałam roku 2022 prestiżowe odznaczenie państwowe - „Medal Komisji Edukacji Narodowej”
Moje zainteresowania naukowe skupiają się wokół zagadnień związanych z technologiami wytwarzania oraz metodami poprawy sprawności elastycznych ogniw fotowoltaicznych na bazie związków półprzewodnikowych. Z tą tematyką powiązanych jest szereg możliwości aplikacyjnych w tworzeniu kreatywnych rozwiązań wykorzystania elastycznej fotowoltaiki, także w kontekście przyrządów zintegrowanych z elementami użytkowymi, od koncepcji architektonicznych, poprzez zastosowania w pojazdach, elektronikę mobilną, aż po elementy tekstroniczne. W tym obszarze jestem współautorką kilku książek, dwóch patentów oraz kilkudziesięciu prac naukowych i referatów konferencyjnych. W swojej dotychczasowej działalności naukowej brałam udział zarówno w przygotowywaniu wniosków jak i w realizacji projektów badawczych – dziewięć przyznanych w tym pięć krajowych i cztery międzynarodowych. Kierowałam dwoma projektami finansowanymi przez NCN (Preludium: 2012-2013, Sonata: 2017-2020), oraz pełniłam funkcję lidera grupy badawczej w projekcie aplikacyjnym NCBiR, podobnie jak w dwóch projektach międzynarodowych.
W 2022 roku, w ramach działalności badawczej, uzyskałam Nagrodę Fundacji Kościuszkowskiej w programie „The Kosciuszko Foundation Exchange Program to the United States”, w ramach której odbyłam 6-miesięczny staż naukowy w New York University w USA.
Jestem osobą proaktywną, ciekawą nowej wiedzy i inspirujących doświadczeń. Systematycznie wyznaczam sobie nowe cele we wszystkich dziedzinach życia.
Interesuję się też zdrowym odżywianiem, w tym także wpływem diety oraz aktywności fizycznej, umysłowej i mentalnej na jakość życia.
Uwielbiam planować podróże, z których chcę dowiedzieć się i przeżyć jak najwięcej, bo rzadko wracam w to samo miejsce. Jestem otwarta i tolerancyjna względem ludzi, lubię poznawać ich pasje i wzajemnie dzielić się doświadczeniami. Uważam, że każdy człowiek jest wyjątkowy i interesujący. Myślę, że każdy pojawia się po coś naszym życiu, albo czegoś nas uczy, albo my uczymy się czegoś od niego. W obu przypadkach generujemy rozwój.