Przejdź do treści
Instytut Maszyn Przepływowych
Wydział Mechaniczny

Czy klocki mogą machać ogonkiem?

Biogospodarka obiegu zamkniętego: czyste technologie

Badania nad sztuczną inteligencją i automatyzacją procesów stanowią jeden z głównym motorów napędowych współczesnej gospodarki. AI i robotyka na dobre zadomowiły się w naszych telefonach i domach – wielu z nas nie wyobraża sobie już sprzątania domu bez robota sprzątającego, a futurystyczne, „tańczące” roboty z logo Boston Dynamics rozpalają wyobraźnię naturalnością ruchów i zachowań.

Celem projektu „Czy klocki mogą machać ogonkiem?” jest (dosłownie) sprowadzenie robotyki do poziomu dziecka. Wykorzystując edukacyjne zestawy robotyczne LEGO (lub inne, o podobnych funkcjonalnościach), uczestnik programu E2TOP będzie miał za zadanie zbudować i zaprogramować robota inspirowanego naturą (a zatem o cechach przypominających np. człowieka lub psa). Robot powinien przynajmniej móc w stabilny sposób poruszać się po pomieszczeniu, omijając przeszkody i przenosząc obciążenie ok. 1 – 2 kg. Ze względu na innowacyjny charakter projektu, szczegółowe cechy robota zostaną zdefiniowane przez uczestnika programu E2TOP wraz z opiekunem w toku projektu, tak aby odpowiadać na najnowsze trendy naukowe i technologiczne. Przykładowym wyzwaniem może być tytułowa reakcja, realizowana przez robota po wykryciu znajomego głosu ludzkiego. Rezultatem projektu będzie projekt i funkcjonalny prototyp robota, stworzony z ogólnodostępnych komponentów, przede wszystkim klocków.

W zakresie obowiązków Studenta będzie:

Przygotowanie aplikacji sterującej (w środowisku Python lub innym, proponowanym przez producenta zestawów klocków).

Po zakończeniu projektu student potrafi: