Wydział Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki
Autonomiczny Pojazd
Coraz więcej firm na całym świecie pracuje nad autonomicznymi pojazdami, które mają zrewolucjonizować transport, zwiększając jego bezpieczeństwo, efektywność i dostępność. W ramach tego projektu będziesz miał okazję dołączyć do tej rewolucji, koncentrując się na nauce autonomicznej jazdy dla pojedynczego pojazdu. Twój główny cel to opracowanie algorytmów sztucznej inteligencji, które pozwolą pojazdowi samodzielnie podejmować decyzje w dynamicznym symulowanym środowisku drogowym, takim jak ruch uliczny, przeszkody na drodze czy zmieniające się warunki pogodowe.
Projekt rozpocznie się od analizy danych, obejmujących informacje o otoczeniu pojazdu, pozycjach przeszkód, sygnalizacji świetlnej czy warunkach nawierzchni. Następnie przetworzysz te dane, tworząc modele pozwalające na detekcję obiektów, przewidywanie ruchu innych uczestników drogi oraz planowanie bezpiecznych i efektywnych manewrów. Kluczową techniką, którą wykorzystasz, będzie uczenie ze wzmocnieniem (Reinforcement Learning), które pozwoli pojazdowi uczyć się poprzez symulacje, jak reagować w różnych sytuacjach drogowych.
W trakcie projektu nauczysz się budować modele sztucznej inteligencji z wykorzystaniem technik takich jak algorytmy optymalizacyjne do planowania trasy. Rozwiniesz swoje umiejętności programowania w języku Python oraz pracy z narzędziami i bibliotekami, takimi jak TensorFlow, PyTorch, czy środowiska symulacyjne, np. Carla lub OpenAI Gym. Dzięki temu nie tylko zdobędziesz wiedzę z zakresu analizy danych i AI, ale także umiejętności projektowania systemów autonomicznych.
Efektem Twojej pracy będzie autonomiczny pojazd działający w symulowanym środowisku, zdolny do podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym. Projekt pozwoli Ci nie tylko zgłębić technologie stojące za autonomiczną jazdą, ale także przygotować innowacyjny prototyp, który może być podstawą dalszych badań.
1. Rozumie sposób przetwarzania danych w sieciach neuronowych i mechanizm uczenia sieci.
2. Zna cel, istotę i elementy uczenia głębokiego.
3. Potrafi z wykorzystaniem dostępnych narzędzi zbudować sieć realizującą wybrane zadania.
4. Zna cel, istotę i elementy algorytmów uczenia ze wzmocnieniem.1. Dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie.
2. Umiejętność programowania.
3. Zaangażowanie, chęć pracy z nowymi technologiami.
4. Samodzielność pracy, odpowiedzialność, kreatywność oraz gotowość na wyzwania.
5. Obowiązkowość i terminowość.