„Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.” - Benjamin Franklin
Jeśli masz talent w obszarze określonej dyscyplinie inżynieryjno – technicznej lub ścisłej, nie boisz się wyzwań, ciekawych inicjatyw, masz głowę pełną pomysłów to program E²TOP jest właśnie dla Ciebie. Nie odkładaj planów na później. Działaj!
Aplikacja do projektu
Studenci I roku studiów I stopnia
Jeśli jesteś studentem I roku, wybierz interesujący Cię projekt z Giełdy Tematów Badawczych, a następnie złóż wniosek aplikacyjny.
Zdobądź rekomendację dowolnego nauczyciela akademickiego i weź udział w rozmowie kwalifikacyjnej.
Dołącz do grona naszej społeczności naukowo-badawczej.
Widzimy się w jednym z naszych laboratoriów.
Student aplikujący do programu składa (zgodnie z harmonogramem) do Rady Programowej wniosek aplikacyjny. Wniosek powinien być uzupełniony o pisemną rekomendację nauczyciela akademickiego.
Studenci I roku studiów II stopnia
Jeśli jesteś studentem I lub II semestru roku studiów II stopnia, zaproponuj własny interdyscyplinarny temat badawczy.
Złóż wniosek aplikacyjny. Zdobądź rekomendację dowolnego nauczyciela akademickiego. Weź udział w rozmowie kwalifikacyjnej.
Pomożemy pogodzić naukę z realizacją projektu poprzez Indywidualny Program Studiów.
Studenci aplikujący do programu deklarują realizację zaproponowanego przez siebie tematu badawczego o charakterze interdyscyplinarnym. Uczestnikowi programu zostanie przydzielony opiekun naukowy. W porozumieniu z nim student realizuje Indywidualny Program Studiów.
Studenci II lub III roku studiów I stopnia
Jeśli jesteś studentem II lub III roku studiów I stopnia, zaproponuj własny temat badawczy.
Złóż wniosek aplikacyjny. Zdobądź rekomendację dowolnego nauczyciela akademickiego. Weź udział w rozmowie kwalifikacyjnej.
Pomożemy pogodzić naukę z realizacją projektu poprzez Indywidualny Program Studiów.
Studenci aplikujący do programu deklarują realizację zaproponowanego przez siebie tematu badawczego. Uczestnikowi programu zostanie przydzielony opiekun naukowy. W porozumieniu z nim student realizuje Indywidualny Program Studiów.
Student aplikujący do programu składa (zgodnie z harmonogramem) do Rady Programowej wniosek aplikacyjny. Dokumenty aplikacyjne należy dostarczyć do Centrum Kształcenia (budynek A27) do pokoju nr CH 4, w godzinach 9.00-13.00.
Dokumenty w formie skanów można także przesyłać mailowo na poniższy adres: (monika.szpura@p.lodz.pl)
Nabór do programu odbywa się raz w roku
Rekrutacja odbywa się na początku semestru letniego
Udział w programie możesz wziąć wielokrotnie
Nabór powtarzany jest cyklicznie
Tematy badawcze
Innowacyjne zastosowanie sztucznej inteligencji: robotyka.
Inteligentna i bezpieczna infrastruktura: przyjazne, wspierające środowisko i usługi
Inteligentne materiały budowlane
Harmonogram projektu
Zakres obowiązków studenta w Programie
-
formułuje i ustala w porozumieniu z opiekunem naukowym szczegółowy zakres, cele i plan badań i harmonogram jego realizacji,
-
aktywnie dąży do realizacji ustalonych celów badań,
-
współpracuje w sposób ciągły przy realizacji tematu z opiekunem naukowym, uwzględniając jego zalecenia, opinie i informacje zwrotne,
-
regularnie uczestniczy w spotkaniach zaplanowanych przez opiekuna naukowego,
-
jest gotowy do odbycia staży w zewnętrznych – w tym zagranicznych – ośrodkach naukowych i laboratoriach,
-
jest zobowiązany do przedłożenia opiekunowi naukowemu okresowego sprawozdania z zaawansowania realizacji tematu badawczego według wzoru ustalonego z Opiekunem Naukowym,
-
jest zobowiązany do przygotowania raportu końcowego według wzoru określonego w załączniku nr 5 do regulaminu,
-
jest zobowiązany do przygotowania i przedstawienia publicznej prezentacji wyników realizacji tematu badawczego w ramach sesji Research Week.
Praca z opiekunem naukowym
Jednym z najważniejszych aspektów programu jest relacja między studentem a jego opiekunem naukowym, która może stanowić nieocenione źródło wiedzy, doświadczania i wsparcia w realizacji projektu.
Dowiesz się, jak działają badania
Niezależnie od tego, jak wiele czasu spędzałeś do tej pory w laboratorium, podczas realizacji programu będziesz pracować ramię w ramię ze swoim opiekunem naukowym, aby zrozumieć – i zaangażować się – w wiele różnych aspektów procesu badawczego.
Rozwiniesz swoje umiejętności badawcze
Twój opiekun naukowy pomoże Ci dobrać najbardziej efektywne metody badawcze, a także pokaże Ci możliwość rozwijania umiejętności w obszarze interesującej Cię dziedziny.
Rozwiniesz umiejętności komunikacji i współpracy
Włączając Cię do wielofunkcyjnego zespołu badawczego, Twój opiekun naukowy pomoże Ci zbudować umiejętności komunikacji interpersonalnej i współpracy, które będą Ci służyć długo po zakończeniu programu.
Poznasz obszar badań
Z opiekunem naukowym jako przewodnikiem, każdy program jest szansą na poznanie różnych zainteresowań i pasji, co może pomóc w ukierunkowaniu myślenia, gdy przychodzi czas na rozważenie różnych ścieżek edukacyjnych i zawodowych.
Rozwiniesz swoją profesjonalną sieć kontaktów i zdobędziesz listy polecające
Współpraca z opiekunem naukowym i innymi członkami zespołu badawczego pomogą Ci zbudować sieć kontaktów i zdobyć wartościowe rekomendacje, które przydadzą się w kolejnych etapach kariery zawodowej i pracy naukowej. Twój opiekun naukowy może również zaprosić Cię do udziału w konferencjach i współpracy.
Wskazówki do pracy z opiekunem naukowym
Opracuj realistyczny plan
Omawiaj konkretne cele, rezultaty i oczekiwania oraz okresowo konsultuj się ze swoim opiekunem naukowym, aby dokonać ponownej oceny. Rozważ napisanie osobistego harmonogramu.
Z zaangażowaniem realizuj swój projekt
Jako podopieczny ważne jest, abyś wykazał się inicjatywą. Jednym ze sposobów wykazania zaangażowania jest przestrzeganie harmonogramu laboratorium ustalonego ze swoim opiekunem naukowy.
Utrzymuj aktywną komunikację ze swoim opiekunem naukowym
Bądź dostępny i responsywny. Poinformuj swojego opiekuna naukowego o swoim harmonogramie, o tym, jak najlepiej się z Tobą skontaktować, i dowiedz się tego samego od niego.
Omów swoje oczekiwania i cele
Porozmawiaj ze swoim opiekunem naukowym o tym, czego masz nadzieję się nauczyć i jakie umiejętności chcesz rozwinąć dzięki E²TOP. Jeśli chcesz zmodyfikować koncepcję swojego projektu w miarę postępów w badaniach, porozmawiaj ze swoim opiekunem naukowym o zmieniających się zainteresowaniach i dostępnych opcjach.
Wyrażaj swoje oczekiwania i nie bój się zadawać pytań
Dzielenie się swoimi przemyśleniami, uczuciami i doświadczeniami pomoże opiekunowi naukowemu lepiej Cię poznać i wesprzeć w realizacji Twoich celów.
Komunikuj potrzeby i obawy
Poinformuj opiekuna naukowego o tym, co chcesz osiągnąć. Pozwoli mu to lepiej zrozumieć, jak może pomóc Ci rozwijać się jako naukowiec.
Szanuj granice
Nie oczekuj, że Twój opiekun naukowy będzie dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Szanuj granice dotyczące komunikacji, które ustalisz ze swoim opiekunem naukowym na początku współpracy.
Okaż uznanie
Twój opiekun naukowy stara się pomóc Ci rozwijać się jako naukowiec/inżynier i może to wiele znaczyć, jeśli pokażesz, że doceniasz jego doświadczenie.